söndag 6 mars 2011

Vasaloppsspinning

Crazy spinning week avslutades idag med Vasaloppsspinning. Hade en riktigt skön uppladdning på förmiddagen framför TV:n. Kunde verkligen visualisera loppet när vi drog igång spinningen kl. 15.00 och skulle följa banprofilen från Berga till Mora. Det var jag som startade på ledarcykeln och tog deltagarna från starten, uppför backen, förbi både Smågan och Mångsbodarna och ner till svackan innan Risberg där sedan nästa tog över och jag placerade mig på en annan cykel. Tanken var att jag bara skulle köra en timme, men en cykel stod och skrek lite på mig så jag fortsatte ända in i mål. Sen följde två timmar till där jag ganska snabbt bestämde mig för att fokusera på distansen och inte på något annat. Ibland är det väldigt skönt att köra utan pulsklocka, vilket jag annars gillar. Riktigt skönt långpass! Eftersom jag inte hade förberett mig riktigt för tre timmar förtäringsmässigt så nu känns det som att jag har ätit hela kvällen :) Fullt välbehövligt!

På onsdag blir det också vasalopp för de som kommer på passet då, gillar det. Mitt vanliga pass på tisdag blir ju lite annorlunda än vanligt då det är abonnerat och dessutom kortas det ner till 45 minuter gånger två så att alla i gruppen får möjlighet att köra. Det blir kul på sitt sätt, men jag kommer ju att sakna mina vanliga deltagare.

Nöjd och svettig efter passet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar