lördag 19 mars 2011

Träna för de hemlösa

Efter en timme ute i solen på morgonen och ett ordentligt mellanmål/lunch begav jag mig tillsammans med min träningsvärk till Worldclass Vasastan för att delta i eventet Träna ditt hjärta. Ett fantastiskt bra initiativ och riktigt kul att få delta. Träffade några bekanta ansikten och några nya vilket alltid är fantastiskt kul! Efter en stunds mingel satte jag mig i den mysiga spinningsalen och körde Livestrong för Emil Forss. Bra musik (grymt ljud!) och härliga toppar som jag bara njöt av. Med tanke på att jag kört en hel del senaste tiden och med träningsvärken i kroppen är jag glad att jag körde utan pulsklocka. Jag cyklar gärna för Emil igen. Jag kanske ta och åka på träningsresa till Göteborg...någon som hänger på? :)

Efter cyklingen var det dags för en PT-workshop som hölls av Viktor. Vi fick känna lite på Redcord och jag måste nog boka in lite sån träning. Vi fick en utmaning där man kunde vinna en ryggsäck. Jag klarade det inte och det gör ingenting på ryggsäcken, men jag blev smått frustrerad på att det inte gick och frågade Viktor efteråt om jag fick prova igen. Det blev dock inget resultat då heller. Men jag ska bli kompis med dem så småningom. Fick ju faktiskt till några armhävningar i den så några övningar kan jag nog få till, vill ha mer :)




Bakom mig är den härliga spinningsalen som jag så gärna skulle vilja husera i. Sammanfattningsvis så var det en mycket lyckad dag med grymma initiativtagare som jag hoppas att jag springer på snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar