tisdag 22 mars 2011

Fokus

Under Emils grymt sköna spinningpass med utrymme för eftertanke bestämde jag mig för fokus. Fokus och kvalitet. Av en händelse har det i mars blivit väldigt mycket fokus på att leda cykelklasser vilket är enormt roligt och givande på så många sätt, men med fem eller sex klasser i veckan (vilket det har varit i mars) blir det mindre tid för min egen träning. Det jag kan konstatera är att jag har fått så mycket energi, glädje och fokus från deltagarna på klasserna och haft möjlighet att utvecklas utifrån det. Men i min egen träning har jag inte haft samma fokus och kvalitet (eller mängd för den delen) som jag brukar. Eftersom jag vill ha kvalitet när jag tränar bestämde jag mig under som sagt under en skön låt i lördags för att ta med mig känslan och träna fokuserat nu och fram till åtminstone Tjejvättern. Jag kommer att skriva in mina planerade veckor träningsmässigt här i bloggen så det blir lättare att följa upp!

Kosten är en oerhört viktig del av fokus och kvalitet så det gäller att hitta helheten vilket inte varken så komplicerat eller svårt. Planera är knepet :)

Fokus och kvalitet var ju ledorden för resten av våren och i söndags hade jag en ledig och oplanerad dag...den omvandlades snabbt till att hoppa in och köra två klasser (spinning och cirkelträning) på KTH-hallen och innan dess besökte jag Löplabbet. Jag har varit sugen på våren och på det här inköpet i flera veckor nu. I slutet på hösten började jag ju springa och fick mersmak och längtar nu ut. Jag inser att det än så länge är väldigt mycket is ute och speciellt i spåren, men imorgon ska de här sköna skorna få följa med till löpbandet. Jag har hittills inte tagit många löpsteg på bandet men efter besöket på Löplabbet blev jag lite sugen så premiärturen blir där imorgon bitti. Längtar! Uppföljning kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar