måndag 28 mars 2011

Trötta ben

Idag var det dags för egen träning med fokus för första gången på länge...och som jag har längtat! Ni vet så där så att det antingen skulle bli ett grymt pass eller platt fall. Mjukade upp mig med en halvtimmes corepass. Magmusklerna är ju min svagaste länk så jag försökte fokusera på dem hela tiden. Tanken var att efter passet köra styrka en stund i gymmet, men det var knökfullt bland de fria vikterna (borde ha anat det med tanke på hur många bilar det var utanför...) så jag satte mig på rodden i 15 minuter. Körde inget hårt tempo alls, men lite snabbare än tjejen bredvid mig :) Jag blev varm och lite lagom svettig. Sen var det dags att hoppa i cykelskorna och köra ett fokuserat cykelpass. Under den tio minuter långa uppvärmning kände jag att det här kunde bli ett tungt pass i benen, men jag lättade upp lite i mitten på uppvärmningen för att sen komma tillbaka ganska snabbt till en skön låt. Sen var det 15 minuter där målet var 85 % av maxpuls och sen 19 minuter där vi antingen skulle försöka ligga kvar så länge som möjligt och/eller ta oss till 80 %. Jag pendlade lite mellan 80-83 % och benen sa ett par gånger att det inte var läge att lägga i en extra växel och jag lyssnade lydigt på kroppen men de sista tio minuterna var fokuset på plats med råge. Sista fyra minuterna försvann jag bort i ett högt tempo på pedalerna och bara musiken och lyckades ligga helt still på 87 %...det var en riktigt skön känsla i kroppen under de minuterna. Jag erkänner att jag har grymt trötta ben, men samtidigt ett stort leende på läpparna. Det här var egen träning med fokus och kvalitet!

Och det där med maten då...bjuder på en dagens middag bild i liten portion med tanke på att det blev en väldigt sen middag. Men vilken fin matlåda jag har imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar