måndag 14 mars 2011

Laddar för en ny vecka!

Vilken härlig helg jag har bakom mig.

Varannan lördag under resten av vårterminen kommer jag att köra en spinningklass på Frescatihallen och i lördags var det premiär. På schemat stod en intervallstege som deltagarna tog sig upp för med ett enormt fokus. Riktigt kul! Det är alltid så härligt att se deras nöjda miner efter varje avklarad intervall. Jag vill ju att de ska få chansen att få lyfta sig själv lite högre genom intervallerna.

Efter klassen blev det snabb dusch och fix innan jag mötte upp en kompis för lunch (inklusive gigantisk kanelbulle) och en sväng på stan i det fina vädret. Sen kastade jag mig hem, svidade om för kvällen i turbofart (hur kan en dag försvinna så snabbt?!) för att bege mig tillbaka till stan. Den här gången för bowling och middag på härliga Marion's. Hade en dålig start på bowlandet, även om det var kul, men kom igen i andra serien och avslutade med att göra en strike i bara strumpor :) Hann med att göra ett par strike innan dess också...det var så längesen jag bowlade så det tog lite tid innan jag fick in rytmen. Men till nästa gång behöver det nog inte gå tio år!

I söndags fick jag äntligen tid för lite efterlängtad egen träning bland mattor och hantlar! Veckan bestod av fem pass på ledarcykeln och en hel del annat på agendan så tyvärr har jag inte fått till ett bra styrkepass förrän igår. Inledde med tio minuter på rodden (med intervaller sista fem) och högt tempo på crosstrainern i tjugo minuter innan jag tog mig an överkroppsprogrammet. Lite mer pannben hade behövts för att få ur det där lite extra, men det var jobbigt och jag fick en ordentlig genomkörare så jag känner mig ändå nöjd.

Nu blir det till att fokusera lite på kvalitetsträning och framför allt kosten. Vissa dagar blir klockrena och andra mindre klockrena vilket självklart är okej, men med lite eftertanke och planering så går det att få till det lite bättre :) Så nu, tokladdad inför ny härlig vecka med mycket träning, där första halvan av veckan fokuseras på andras träning och andra halvan är det fokus på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar