måndag 27 juni 2011

Underbara midsommar och ny distans!

Från ganska disciplinerat tränande till slöfock på en vecka är resultatet av galet mycket och så lite midsommar på det! Förra veckans träning var i stort sett obefintlig, men så mycket annat gav mig energi och glädje. På torsdagen packade jag in mig och de lila skorna i bilen och gav mig iväg i regnet mot de norrländska skogarna och släkten där. När man kommer in i byn och speciellt när bilen svänger upp på grusvägen till min moster infinner sig en väldigt speciell och härlig känsla. Jag var tvungen att utnyttja den och det faktum att jag numera har Nike+ GPS i mobilen och sprang iväg en liten sväng. Det blev kort med tanke på att maten var i ugnen...men skönt efter ett antal timmar i bilen.

Midsommarafton firades hos min moster med min härliga släkt som jag inte träffat sen i julas. Helt fantastiskt att få träffas och bara njuta en hel dag. Sen att maten var grymt god gör ju inget...Efter en mycket lyckad dag gled vi in på midsommardagen och jag ägnade hela eftermiddagen åt att slipa mina stolfynd från förra sommaren. Riktigt slitgöra, men det kommer bli riktigt bra! Dagen avslutades med ett löppass som jag hade längtat efter hela veckan...Vallavägen tur och retur. Eftersom jag gick i början för att ställa in telefonen blev det 5,82 km varav två på mitten var backe i stort sett hela tiden. Det var jobbigt, men samtidigt helt galet skönt! Njutning hela vägen med spurt i sista backen upp. Stark känsla i kroppen och milen känns faktiskt ändå inte så avlägsen när man börjar tänka på det :) När jag kom tillbaka stretchade jag på altanen vilket förevigades (jag var tydligen tvungen att stretcha på bilden...)




Veckan som kommer består av middag med fina vänner både tisdag och onsdag, lunch och klippning (äntligen!!) på stan, spinning, AW, löpning och förhoppningsvis yoga med Jessica på söndag förmiddag. Och någon gång här ska jag styrketräna också för det blev ju ingenting med det förra veckan. Ny härlig vecka med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar