torsdag 16 juni 2011

Morgon-PT

Efter en mycket trevlig bokklubbsträff hemma hos mig igår och lite jobb efter det var det en trött och ganska orkeslös Annica som masade sig upp ur sängen. Det vanliga är ju annars ett litet skutt, men inte idag. Efter en snabb hallonsmoothie var det dags att bege sig till gymmet och möta upp Micke för ett PT-pass. Jag hade fått önska och i vanlig ordning vill jag ju att det ska vara jobbigt och den här gången skulle TRX:n få vara med :) Och jobbigt blev det! Och svettigt....

TRX är kul att träna med och jag rörde mig kanske inom en tvåmeters radie och var ändå sjukt svettig....sånt gillas! Vissa övningar blev jag snitsigare på när vi kom till andra varvet andra var klurigare. Rent generellt kan jag ju säga att det här när man stoppar in tassarna i TRX:n gör att jag genast blir instabil och osäker. Och det gäller även om jag bara har en fot i, men jag vet ju också att det är en vanesak. Nästa gång kommer jag nog ha fått in känslan lite bättre. Jag fick två korta program med mig (de jag gjorde) och funderar på om jag skulle kunna klämma in ett pass nästa vecka. Skulle så gärna vilja ha en med mig över midsommar så att jag kunde träna hos min moster. Men jag får helt enkelt nöja mig med en och annan löptur istället.

Det var grymt skönt när jag väl var igång imorse och det är på ett sätt ganska skönt att bara göra som någon säger för en stund. Och förhoppningsvis få lite träningsvärk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar