måndag 13 juni 2011

Härliga Torekov!

Måste först börja med att tacka alla inblandade för den gångna helgen! Den var verkligen helt fantastisk på alla sätt. Bra ordnat av Sara, Annelie, Åsa och Jessica. De gjorde helgen så trevlig och lyckad tillsammans med Ella, John, Kent, Annica, Ida och Emil.

I fredags eftermiddag mötte jag upp Sara, Åsa och Kent för att åka ner till Torekov och Torekov hotell där vi skulle spendera helgen tillsammans med ett gäng andra. Det var både trevligt och skönt att sitta i baksätet, det märks att Sara trivs lika bra med att köra som jag.

När vi kom fram gick vi rakt in i restaurangen och åt en riktigt god middag och allt möjligt avhandlades runt bordet, oerhört trevligt. Det var en härlig förväntansfull känsla som låg över bordet och samtalet. Efter middagen checkade vi in (dvs vi som inte hunnit tidigare). Tog aldrig någon bild på rummet, men jag gillade det. Förutom helhetskänslan i hotellrum brukar jag "betygssätta" dem efter sängen och badrummet. Sängen var otroligt skön (den vill jag definitivt komma tillbaka till!) och badrummet gillade jag också eftersom det var så fräscht...och duschen såklart! Där hade jag kunnat stå betydligt längre än vad jag gjorde :) Den här fina gesten från Annelie gjorde att jag kände mig extra välkommen! Hon tillsammans med all personal på hotellet gjorde verkligen så att vi verkligen kände oss både välkomna och omhändertagna under hela vistelsen.

Lördagen inleddes för egen del av en morgonpromenad 7.30 längs Skåneleden in mot Torekov tillsammans med Sara och Ella. En fantastisk start på dagen. När vi kom tillbaka var det dags för hotellets goda frukost. Vid frukosten möttes vi av helt otroliga goodie bags, där innehållet förtjänar ett eget inlägg, men tackar redan nu alla inblandade i innehållet!


Sen följde tre pass i följd innan lunchen. Först ut var lugn yoga i hotellets regi och sen blev det mer fart i salen då Annica drog igång Power Strip. Min första dansklass ever och hade det inte varit för Annica och hennes härliga energi kanske jag fortfarande hade haft det ogjort. Det var ett roligt pass även om jag inte fick till alla rörelser och speciellt inte särskilt snyggt, men kul var det. Och Annica är väldigt duktig på att få en att vilja fortsätta och tycka att det är kul för hon utstrålar en härlig energi och det märks att hon gillade passet själv och sånt smittar av sig. Det kan till och med hända att jag dyker upp på någon mer dansklass framöver, allt för att bli bättre på det man inte alltid är så bra på. Här är härliga Annica efter klassen.

Efter PowerStripen laddade vi om med en supergod rabarbersmoothie med bland annat rabarberpuré, vaniljyoghurt och vaniljproteinpulver från Holistic. Sen var det dags för Jessica att ta över rodret och styra våra kroppar genom Nike Training Club - Training for runners. Riktigt bra på alla sätt...Jessica fick oss att ta oss an jobbiga men roliga övningar och en stretch som gjorde oss ödmjuka inför våra kroppar. Mina höfter kändes härligt utsträckta länge efter det.

Efter passet var det dags för lunch innan jag gav mig ut på en löprunda längs Skåneleden söderut. Helt fantastiskt! Jag njöt av varje sekund som jag fick springa längs havet och lovade mig själv att åka tillbaka och gärna snart. Var tvungen att stanna och fota lite med mobilen (var nu sladden är till den så jag kan föra över bilderna...) och ville egentligen springa längre, men afternoon tea väntade. Gott, gott!

Innan middagen var det dags för Jessica att återigen göra oss ödmjuka inför våra kroppar i BodyBalance som jag ju gillar skarpt. En suverän avslutning på dagens klasser där alla deltog (allt deltagande var frivilligt och spahäng stod alltid som alternativ). Sen bjöd hotellet oss på 15 minuters massage. Fantastiskt skönt! Det ledde till att jag bokade in 25 minuter även på söndagen så mina ben fick sig en liten genomkörare.

Sen följde god mat med pilgrimsmusslor till förrätt, kyckling till varmrätt och en hallon och vaniljskapelse i burk till dessert. Det med gott vin utgjorde lördagens oerhört goda middag. Efter middagen blev det häng på en av terrasserna där både det ena och det andra avhandlades innan vi alla trillade i säng.

Söndagen inleddes med Piloxing för härliga Annelie. Jag testade det i somras och tyckte att det var kul att få köra det igen och Annelie gjorde passet så bra och hon hade verkligen gjort det till sitt! Här var jag så inne i passet att jag glömde fota. Frukosten blev extra god efter den starten på dagen. Gillar att få starta dagen med lite träning! Även till den här frukosten fick vi en goodie bag, den här gången bestående av godsaker från Go for Life och Pome. Ska bli spännande att testa. Efter frukosten hängde vi på terrassen innan vi tog en promenad till havet. Det var bara tre som stack ut på en löprunda. Jag njöt av att bara få insupa omgivningen och havet och det trevliga sällskapet.

Helgen avslutades med smoothie och gruppbildstagning på terrassen och ett kramkalas. Jag tror många av oss kände att vi lätt kunnat stanna lite längre. TACK alla för en superhelg, ni är fantastiska!

2 kommentarer:

  1. tack tack, superkul att du kom!!!!! det var en grym helg!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med, det var en grym helg och jag längtar verkligen tillbaka! Stort tack för allt!!

    SvaraRadera