måndag 20 juni 2011

Musiktorka...

Igår var regnet ganska konstant över våra kära huvudstad så det kändes ganska skönt att vicka på ett spinningpass vid halv fem. Jag insåg för ett par dagar sen att det ju inte var ett vanligt 55-minuterspass utan 75 min. Gillar ju lite längre pass så det gjorde absolut ingenting förutom att jag vaknade på söndagen (sista fixet skulle göras) utan någon som helst musikinspiration. Det händer extremt sällan! Ibland kan det ju vara så att man vet vad man vill ha men hittar inte den perfekta låten eller så...men det här var nytt! Nu fick jag ju ihop ett pass som jag ändå kände mig ok nöjd med. En bra känsla med tanke på den bristande inspirationen.

Kommer till Frescatihallen och möts av en för mig ny deltagare som väntar utanför och som kommer med frågan "Är det du som ska köra? Inte J?" med ett besviket tonläge. Jag förklarar att det är sommarschema och en annan instruktör som har passet nu och att jag hoppar in och vickar. Bra start! Det var inte många som hittade in trots regnet. Jag gillade passet mer och mer under passets gång vilket var trevligt :) Efteråt tackade ett par av deltagarna för passet, sen kom en av dem tillbaka (samma som undrade innan passet) och var bara tvungen att fråga om två av låtarna och skrev ner dem. Innan hon gick tillade hon att jag hade väldigt bra låtar rakt igenom passet :) En annan tjej som dröjde sig kvar instämde och frågade även hon om någon låt. Tänk vad ett par kommentarer kan lyfta en ganska regnig söndag! Så, all in all, slutade min musikinspirationslösa dag ganska bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar