tisdag 31 maj 2011

Workout Åre - my full story!

Embryot till det här inlägget har varit ett utkast i fler dagar än jag tänkte mig, men nu så har jag landat i soffan i vaket tillstånd och kan delge er lite mer av Åre.

Efter att ha kört från Stockholm något senare än planerat konstaterade jag i trakterna av Östersund att jag inte skulle hinna till det pass som jag hade tänkt gå på. I efterhand gjorde det inte så mycket med tanke på att all in all blev det fyra underbara spinningpass, ett utmanande yogapass, ett Bodybalancepass och ett corepass samt fyra föreläsningar. Precis när jag hade "checkat in" på konventet sprang jag in i Thomas som är en av dem som står bakom helgen och strax därefter även i hans fru Marianne som också står bakom helgen. Jag träffade Thomas och Marianne på Nike Blast i januari och bestämde mig nog då för att åka. Det är så härligt att träffa härliga människor vilket jag gjorde i januari och nu när jag kom upp till Åre kände jag mig varmt välkommen då båda kände igen mig. Det är sånt som gör skillnaden!

Senare under kvällen när jag i vanliga kläder stod och spanade på midnattsspinningen träffade jag fina, underbara Jessica. Under det senaste året har jag träffat många underbara, härliga, inspirerande människor där Incycle-teamet verkligen ligger högt upp däribland Jessica. Lördag morgonen startade jag just med Jessica och hennes klass 7th sense. Magiskt! Bilden visar att både jag och Jessica blev ordentligt svettiga (och lyckliga), precis som sig bör :) Försökte mig på ett kort cyklandes på en cyklandes Jessica...suddigt (men konstnärligt ;) ) resultat!



Efter cyklingen var det dags för ett par föreläsningar där Oscar Jöbacks Lämnad berörde på mer än ett sätt och på djupet. Jag höll tillbaka tårarna under själva föreläsningen i och med att jag inte visste hur tårarna skulle påverka mig. Klokt beslut! Gick sedan fram till Oscar efteråt för att tacka för föreläsningen och det jag hade missat var att han kramade alla. OMG, då var jag körd på tårfronten. Starkt som attans. Sen var det dags för yoga med Johanna Andersson. Hon får mig att vilja yoga mera och utmana mig. Utmaningen den här gången bestod i 108 armhävningar i tre set om 3x12 armhävningar. Det fina här var att armhävningarna först skulle tillägnas sig själv, sen skulle man ge dem till någon (i mitt fall blev det två som delade dem där föreläsaren var en) och sen skulle man ge de sista till alltet. Mina triceps kändes dagen efter kan jag säga. Hade kameran med mig på båda dessa, men var så inne i det att jag helt missade att det var den jag hade i handen.

Sen hade jag snabb lunch innan det var dags för Monika Björn att ta sig an cykeln på scenen och leda oss in i Extreme Challenge...kände att kroppen satte lite stopp för mig, men jag fick ju en härlig revansch dagen efter som jag redan har skrivit om. Innan dagen sen var slut hann jag även med en föreläsning med Magnus Hagström. Såååå vettig! Och jag gillar vettiga människor som vet vad de pratar om och som får en att vilja ut och springa, testa gränserna och samtidigt får en att vilja vila! Funderar nu starkt på hur jag ska nästla mig in i Magnus värld...ska höra lite mer med Sara.

Dag 2 inleddes med BodyBalance för att sedan bra njuta på spinningcykeln med Monika (revanschen jag nämnde). Sedan var det föreläsning "Ät, träna, prestera" med Fredrik Paulún...också en intressant föreläsning. Sedan var det skön och jobbig core innan jag fick cykla Göteborgsvarvet tillsammans med Nils Torring. Jag gillade Nils på The Convention i höstas och bokade in mig på den här klassen. Jag trodde nog att kroppen skulle vara aningens seg, men icke. Härlig energi, både från Nils på scenen och i mig. Och vilken bra idé att cykla Göteborgsvarvet. Det får mig dock att inse att de där backarna nog kommer avskräcka mig från att springa det där varvet (men påminn mig inte om jag en dag har förträngt det här och anmäler mig). Så glad att jag stannade kvar och att det här fick bli mitt avslut på helgen.

Summeringen blir helt enkelt en fantastisk härlig träningshelg med så mycket träningsglädje, fantastiska människor och bra ordnat. Nästa gång ska jag nog ta mig ut utanför Holiday Club också, andas lite fjälluft!

1 kommentar: