söndag 29 maj 2011

Cykelglädje när den är som bäst!

Två dagar har spenderats i Åre, på Workout Åre där ren träningsglädje har sprudlat hela helgen, träningsglädje när den är som bäst. Ska skriva mer om det imorgon för det krävs mer än ett inlägg för det jag har fått uppleva, har ju bland annat varit på fyra underbara spinningpass.

Imorse levererade Monika Björn ett alldeles fantastiskt intervallpass. Bredvid henne på scen satt Jessica och strålade som vanligt. Det är bara att konstatera att jag gillar de här kvinnorna skarpt, vilket jag är långt ifrån ensam om.

Så, till intervallpasset...efter en 12-minuters uppvärmning kom vi igång med intervallerna där Monika innan hade sagt att vi skulle ge lika mycket i alla sex intervallerna. Och jag bara bestämde mig att jag skulle lyda instruktionerna oavsett tyngden i benen. Till vår hjälp hade vi ett pulssystem och i intervallerna skulle vi ligga mellan 84-87 %, lite beroende på var vi hade vår tröskel. Jag har inte exakt koll, men jag låg runt 87-88 % i alla utom i den sista då jag inte kunde låta bli att dra iväg till 91 %. Det var sån oerhört härlig energi på klassen och min kropp svarade precis som jag ville vilket var fantastiskt härligt. Jag hade svårt att sluta le trots att det var grymt jobbigt. Och ja, jag var svettig och trött, men lycklig, efter passet. Det är precis så här träning och cykelglädje är när den är som bäst! Precis den här känslan tänkte jag på när jag döpte bloggen. Så härligt att få uppleva! Och jag hade dessutom förmånen att få göra det flera gånger i helgen, mer kommer om det.

Hann få till en bild med Monika efter passet (hur jag fick till den där hållningen vete sjutton, men flätan är snygg iaf ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar