söndag 8 maj 2011

Tre varv

Idag, innan middagen, tog jag mig till mitt favoritlöpställe. Jag har saknat det och längtat dit hela helgen. Det har blivit så att jag har sprungit fredagar och söndagar, men i fredags var jag hundvakt åt en av de absolut sötaste hundarna som finns och ägnade mig istället åt promenerande vilket också var trevligt. Igår hade jag mitt pass på Frescatihallen. Sex stycken hade hittat in mitt i den härliga vårsolen. Det tråkiga var att en av dem kom fram efter passet och sa att jag hördes dåligt i headsetet. Svårt att veta vad de andra tyckte så jag ska kolla av det under passet på onsdag eftersom det tydligen var just när jag pratade i det. Jag vill ju att det ska bli bra så då är det bäst att hålla koll fram över.

På onsdag är det öppet hus på Frescatihallen och alla pass är gratis. Dagen till ära ska jag vicka på ett spin 75 min, så kom och kör med mig! Det finns många cyklar så det är bara att dyka upp. Det finns ju dock en risk för att jag inte hörs så bra, men då får ni vifta lite så fixar vi det under passet!

Tillbaka till löpningen...idag var det så härligt på min runda och jag bestämde mig för att ge det tredje varvet ett försök. Jag bestämde mig för att varje meter på tredje varvet var ren bonus. Så tänkte jag den första tredjedelen av varvet...sen bestämde jag mig för att jag till varje pris skulle ta mig runt springandes. Och det gjorde jag. SÅ nöjd över det. Sen insåg jag under stretchen att fyra varv blir fem kilometer och nu är jag så taggad att springa fyra varv....nästa gång! Hoppas jag i alla fall och jag ska sikta på det. Ingen kamera var med så jag har inte förevigat den härliga rundan. Även det får bli nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar