fredag 29 april 2011

Veckan i träning (eller inte)

Veckorna blir inte alltid som man har tänkt sig vilket är helt okej och i mitt fall brukar det nog oftare bli så mycket bättre. Den här veckan började jag ju med Functional moves och träningsvärk som jag skrev om i förra inlägget. Det gillade jag verkligen, kanonstart på veckan! Sen kom mitt härliga tisdagspass, och som jag längtat efter spinningcykeln. Ett pass där deltagarna hängav sig åt min pyramid på ett strålande sätt och de får mig att bara le. De är helt fantastiska! Det är så härligt att se när ett gäng är så taggat att de bara följer musiken i intervallerna och i vissa lägen behövde jag inte säga något (fast jag ju gör det änd ;) ). På tisdag kör vi igen! Dagen till ära invigde jag mitt nya träningslinne som jag köpte på Adidas i London (det enda jag handlade på Oxford street var träningskläder). Jag gillar det här linnet skarpt, mycket för färgsättningen såklart men det var tunt och riktigt skönt att ha på sig. Känns som att jag blir snabb i det, eller vad säger ni?




I onsdags var det dags att vila kroppen lite och istället ägna kvällen åt god libanesisk mat och trevligt sällskap. Sen lyckades jag sova sjukt konstigt så jag vaknar med stel och ond nacke. Händer mig väldigt sällan men det känns ju inte så flexibelt. Det gjorde att jag egentligen bara var sugen att spinna men hittade inget pass som föll mig i smaken vid en snabb koll och valde istället att parkera mig i soffan med den där filmen som jag behövde lämna tillbaka idag och inte hunnit se. Idag känner jag mig tyvärr aningens seg i kroppen, men ser ändå fram emot att få snöra på mig skorna efter jobbet och få springa lite. Jag har ju några timmar att ladda på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar