söndag 10 april 2011

Vårens första steg

I fredags efter allt konfererande hände det jag har varit sugen på ett bra tag...jag drog på mig mina nya darlings (som är mer lila i verkligheten än på bilden) och gav mig ut på en kort tur runt Lillsjön med en betydligt snabbare vän som support. Tanken var att inte springa så långt med tanke på att skorna var så nya och att jag i höstas när jag påbörjade det här med att springa inte kom längre än till att varva mellan att springa och gå med längre springintervaller än gå intervaller. Mitt första fokus var ett varv där jag på andra halvan tog några "snabbare" intervaller mellan lyktstolparna. Mitt sällskap joggade lätt med i mitt tempo och bestämde snabbt att det blir ett varv till och det var inga problem förutom att jag fick håll...men trotsade det och "spurtade" in i mål. Det kändes som en bra start på säsongen trots håll och lite ont i öronen av blåsten. Jag sprang ju hela vägen vilket kändes så skönt även om det totalt bara blev 2,5 km. Konstaterade snabbt att de nya skorna kommer bli lika härliga favoriter som det förra paret (hade likadana men annan färg).


Mina nya lila darlings

Idag efter en härlig och solig promenad runt Djurgården och fika på Rosendal hade jag bestämt mig för att ge mig ut på nytt, den här gången på egen hand och ta två nya varv. Även denna gång fick jag håll, fast på ett annat ställe och som hann gå över innan jag var färdig vilket var skönt. Idag ville jag mest bara ut för att göra om fredagen...nu har jag även en ungefärlig tid ( i fredags glömde vi klocka båda två) på mina 2,5 km. Nästa gång som absolut senast blir på fredag tänkte jag ge mig på varv tre eller om jag beger mig till Ursvik där allt började i höstas.

I veckan (läs tisdag) är jag tillbaka igen på mitt tisdagspass på KTH-hallen. Längtar verkligen eftersom de passen är speciella. Det är dessutom inspirationsdag och därmed fritt fram att träna mellan 15-20 vilket även inkluderar mitt pass som är 17.45. Kommer säkert en del nya ansikten vilket alltid är kul! Förhoppningsvis kommer en och annan tillbaka också. Boka pass görs via receptionen.

Bjuder även på en dagens efterbild på ett hopskrynklat ansikte (råkade titta rakt mot solen).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar