söndag 17 april 2011

Underbara sol!

Min träningsvecka har nog inte alls blivit som jag hade tänkt mig, men ibland blir det bara så och i slutändan är det helt okej! I torsdags hade jag styrketräning inplanerat efter kvällssammanträdet på jobbet. Jobbet tog dock längre tid än beräknat så det blev inget gym efteråt eftersom de stängde ganska snart efter det.

I fredags var det underbart väder och jag var i Solna och lunchade med en ny och trevlig bekantskap (min motsvarighet yrkesmässigt men på en annan arbetsplats) och vi passade på att lapa lite sol. Åt en riktigt god sallad med bland annat halloumi och rött ris vilket utgjorde en finfin bas inför eftermiddagens spinningpass som jag vickade på. Det var överraskande många som hade hittat in från solen. Jag trodde att det var ett pulspass och förvirrade ett antal deltagare som vände och hämtade pulsband. Förvirrad vikarie, men det blev bra i slutändan och de skrattade gott åt mig :) Det är så härligt och det värmer när deltagarna kommer fram efteråt och frågar om vi ses på tisdag eller om jag är på holiday. Ovanligt nog är jag faktiskt ledig nästa vecka, men jag träffar dem igen efter påsk! Längtar som vanligt! I omklädningsrummet efteråt när jag skulle snabbt byta tröja började en annan deltagare prata om flera låtar under passet. Gillar ännu mer!! Anledningen till tröjbytet var att jag faktiskt gav mig iväg på en 2,5 km runda för att toppa fredagkvällen något. Mycket trevlig avslutning och det gick inte fort men fötterna kändes ganska lätta ändå.


Sen har det varit massa annat fix i helgen och bortsett från en tung runda idag(samma som i fredags) med löparskorna på har det inte blivit någon träning i helgen. Efter lite annat fix har jag ätit räksallad i solen på balkongen, läst lite, jobbat lite och bara varit. Styrketräna kan jag göra nästa helg. I veckan blir det nämligen mest promenerande för mig, men lycklig kommer jag att vara :) Sen ska jag påskträna så det står härliga till!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar