lördag 23 april 2011

Påsklov!

Jag har i år haft påsklov, i alla fall från i tisdags och det har varit helt ljuvligt! I måndags kväll satte jag mig på planet till London tillsammans med en fin vän. Efter tre sommardagar och mycket promenerande satte vi oss på planet tillbaka till Sverige igen på fredag förmiddag. Jag konstaterade redan innan vi åkte därifrån att jag ville stanna längre och snart vill tillbaka. Dels för att det var så mycket som vi inte hann med och dels för att det helt enkelt är något med den stan som säger hemma för mig. Vi kom fram till att det kanske skulle vara lämpligt om jag träffade en Londonbo ;)

I tisdags hade vi 25 grader varmt (vilket kändes med svarta strumpbyxor...) och vi passade på att äta lunch i Hyde park vilket var helt fantastiskt. Favorit i repris intogs på torsdagen med godare lunch och dessutom hallon till efterrätt, i onsdags nöjde vi oss med Regent's park. Sen har vi fått in lite shopping (tre träningsplagg ligger och väntar på att få invigas), musikaler, fish and chips på pub, trevliga sena middagar på en ny favorit, spana lite turistattraktioner och lite annat smått och gott. Trevlig resa med andra ord!

Eftersom bloggen mycket är till för att dokumentera min träning kan jag säga att den senaste veckan har varit den slappaste på mycket länge, men å andra sidan har vi inte gjort något annat än promenerat runt i stan...åkte bara tunnelbana från Heathrow och sen har vi gått dit vi har velat ta oss och vi har varit ute från morgon till kväll. Helt underbart och jag är så glad för att min nya snabba lila fick följa med...de är nu även invigda som promenadskor och har ett antal steg i sig vid det här laget.

Bjuder på en turistbild från ett ställe som jag hade velat komma ännu närmare...och en härlig lunchgranne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar