söndag 24 april 2011

"Bra jobbat!"

Jag kan inte annat än att fortsätta att hylla den här påsken...den är helt fantastisk på många sätt. Idag tillbringade jag större delen av dagen i solen med en mycket god vän...vi började med lunch på Flickorna Helin Voltaire på Djurgården. Det blev deras goda räksmörgås, men jag bad i vanlig ordning att få utan ägg (i stort sett det enda jag inte äter) och blev erbjuden avokado istället...sånt gillas! Medan vi satt där fylldes uteserveringen på av soltörstande stockholmare och turister. Efter två koppar te begav vi oss på en liten promenad längs kanalen diskuterandes högt och lågt.

Min plan var att efter detta snöra på mig mina snabba lila och bege mig runt Lillsjön som nu har blivit min löprunda. Det var premiär för att springa i kortärmat vilket var fantastiskt skönt. Och ett Londoninköp fick därmed göra premiär. Mina ben var inte jättepigga, men det var ändå skönt att få springa det jag hade satt som minimum och faktiskt lite till. Egentligen är jag glad bara för det faktum att jag faktiskt orkar att springa och gillar det mitt i allt jobbiga. När jag hade sprungit minimum mötte jag en kvinna för andra gången som peppade med "Bra jobbat!". Vad vissa människor är underbara!! Vi kommer säkert aldrig mötas igen, men hon lyfte mig lite till där i spåret och gav mig ett bredare leende på läpparna.

Efter min runda åkte jag till Sats Stadshagen och körde igenom mitt nya styrkeprogram som jag inte hunnit med förrän nu. Jag gillar det! Kom dock inte ihåg alla nya magövningar trots Mickes fina streckgubbar så jag avrundade med planka mot boll istället för ett par av övningarna. Mycket bra träningseftermiddag är sammanfattningen!


I kvällssolen på balkongen efter träningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar