onsdag 6 april 2011

Konferensvecka

Den här veckan är rena rama konferensveckan. I måndags tog jag tåget till Göteborg för att spendera två dagar på Sankt Jörgen Park Spa & resort. Vilket ställe! Badrummet på hotellrummet var så mycket Annica-stil och produkterna luktade fräscht. Sängarna var riktigt sköna och frukostbuffén var en dröm. Jag var ju där i tjänsten och det gav riktigt mycket både många nya kontakter och många nya kunskaper. Sånt gillar jag, speciellt eftersom jag tillhör den skara som inte alltid tycker att konferenser ger så mycket kunskapsmässigt. Det enda minuset var hon som ledde spinningpasset i tisdagskväll. Mycket som kändes skumt med det passet och speciellt att gå upp i position 2 (som hon hänvisade till) i så gott som varje låt. Helt galet konstigt kändes det. Sen skrek hon på ett väldigt tillgjort ställe och så att jag ryckte till varje gång hon gjorde det. Men jag fick ju svettas lite iaf :)

Min plan var annars att kombinera jobbresan med att gå på ett av Magnus spinningpass på härliga Elixia Sisjön på måndagkvällen, men lyckades sätta mig på bussen åt fel håll (tack otydliga Västtrafiks hemsida) och var på hel fel sida stan när Magnus drog igång. Riktigt trist och jag var grymt besviken eftersom Magnus är en av de bästa. Men mina cykelskor fick se halva Göteborg och jag fick galoppera mellan diverse spårvagnar och bussar för att ta mig tillbaks runt stan. Hann även med ett litet stopp hos en riktigt god vän och hennes nyfödda lilla bebis som jag fick chansen att mysa lite med. Kom till hotellet vid tio på kvällen och var lite fundersam på om jag skulle orka upp till morgonyogan på tisdagsmorgonen. Men det gjorde jag och vilken underbar start på morgonen. Jag är stel som få vilket jag kände men hon som ledde passet var kalasbra på alla sätt och man kände sig verkligen välkommen. Som sagt...måste jaga rätt på någon nybörjarmorgonyoga för det här gillade jag.

Imorgon bitti är det dags för ett styrkepass hos Micke igen. Hela jag är sjukt trött (för lite träning i veckan hade ju trots allt vila hela helgen ;) ) så det ska bli riktigt intressant att se hur min kropp känns imorgon. Sen är det dags att konferera igen innan fredagkvällen och helgen kommer. Med träning, spinningpass och promenad inbokat. Och lite försiktig start på löpningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar