torsdag 15 november 2012

T.O.D på bloggevent!

Nu är jag i ett läge där jag inte riktigt vet vart jag ska börja för det har hänt och händer så mycket den här veckan. Och så mycket skoj! Jag har gjort premiär på 45 min core, jag har vickat på en härlig måndagsspinning på WC Vasastan (där ett par deltagare kom bara för att jag vickade och sånt värmer alltid!), hållt en distansspinning på KTH-hallen för fokuserade deltagare, varit på roligt och inspirerande Casallevent som Terese från Spark i baken anordnade tillsammans med Casall. Och idag har jag påbörjat min kostrådgivarutbildning. Den som jag skrev om redan i juni och som verkligen planterade sig hos mig och som jag tror kan bli en del av något riktigt bra. Och det är så fantastiskt kul och intressant att få lära sig. Känner mig lite som en svamp just nu och suger åt mig av det Jill har att lära oss. 

Men åter till gårdagen där fokus ändå får ligga i det här inlägget :) Vi var ett gäng som med spänd förväntan träffades på Metropolis gym och skulle få träna med Matthew Griffiths som är en av Casalls trainer. Sara Althini hälsades oss välkomna och presenterade Casalls app T.O.D (Training of the Day). Matthew som har gjort träningsprogrammen i appen berättade lite mer om övningarna och programmen. Det är alltid extra kul att höra det direkt från mannen bakom och Matthew, det lilla jag har stött på honom, är alltid så inspirerande och lyser verkligen med sin kunskap och sin styrka. Det ser så galet lätt ut när han gör vissa övningar vilket är superhärligt och inspirerande (och frustrerande i vissa ögonblick när man känner sig som en klumpig elefant). Jag kunde inte göra alla övningar vilket jag var medveten om innan men det var grymt kul att försöka även på de övningarna. Svett, glädje och skön träning bjöd kvällen på. Fram för fler såna "mindre" event! De ger så fantastiskt mycket en vanlig onsdagkväll. Träningsvärken idag gillas och jag kommer definitivt bli en "toddare" :) Tuffa träningsprogram i varierad svårighetsgrad och tidslängd. Perfekt! 

Som bonus fick vi en fin goodie bag som bland annat innehöll ett linne från Casall, en av deras vattenflaskor i fin färg (gillar verkligen deras färgglada flaskor!) och en voucher på 30 % i butiken. Måste nog försöka smita förbi där :) 

Lyckades faktiskt komma ihåg att ta ett och annat foto också! 

Terese Alvén och Matthew Griffiths presenterar T.O.D och kvällens pass

Kvällens leksaker :) 
Jag har en förkärlek till coreträning med medicinboll, så det är kärlek i bilden  med bara favoriter! 


Matthew och Sara in action, kanske den övning som gav mest utmaning för att hålla sig kvar på bollen! 


Nya härliga favorittightsen in action på bättre bild från en cykelklass. 



1 kommentar:

  1. Ja, oj vilken kväll alltså! Starkt jobbat. Ha en fin helg! /En annan Annika :)

    SvaraRadera