lördag 24 november 2012

Komma i kapp

Egentligen har jag blogginlägg som väntar på att skrivas om något riktigt intressant jag gjorde i veckan och några andra tankar som snurrar i huvudet, men det får bli när jag sätter mig ner en längre stund. Idag har mycket handlat om att komma i kapp. Jag har en låååång praktisk to do-lista med saker som behöver göras och den har funnits mentalt länge. I veckan började jag skriva ner den på fysiskt papper (har en i en app också...) och jag kommer på fler och fler saker :) Men det gäller någonstans att börja pricka av den där listan också och det har jag smygbörjat med idag. Inga stora saker egentligen men bara en sån sak som att tvätta de där sakerna som legat längst ner i tvättkorgen (tre maskiner senare känns det riktigt bra!), boka klipptid (äntligen!!!), måla naglarna (tänk att jag har gått omålad länge nu!) och göra matlådor.

Idag har jag även kommit ikapp lite socialt också (om man nu kan säga så). Jag fikade ute under infravärmen på mysiga Petite France tillsammans med en vän som jag knappt träffat under hösten. Det  är alltid lika trevligt när vi ses och vi spenderade ett par timmar i skymningen med att uppdatera varandra om allt möjligt och jag fick en komplimang som gjorde mig riktigt rörd. Och när fikade jag ute den 24 november senast?! Så mysig eftermiddag och välbehövlig sådan, komplimang eller inte! Ett par välspenderade timmar med en av de finaste människorna i min närhet.

Imorgon väntar en fullmatad dag där även den närmaste månadens planering ska fixas och den närmsta veckans mat- och träningsplanering. Det är bara några veckor kvar till julen och till 2013! Fokusera, ladda, get ready! Det är den känslan som ska prägla mig de närmsta veckorna på just de nämnda områdena. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar