onsdag 21 november 2012

Det finns många olika sätt...

Jag är oftast inte sån som tar en dålig start på dagen som en dålig dag utan snarare tänker att nu kan det ju bara bli bättre. Imorse var det egentligen ingen konstig morgon förutom att min gröt blev väldigt konstig. Nu kokar jag gröt i stort sett varje dag och visst finns det en viss variation på hur den blir beroende på värme och sånt, men imorse kunde jag inte hitta någon orsak till den konstiga gröten. Den var bara konstig helt enkelt. Och inte särskilt god kan jag ju tillägga, men jag åt den så klart. Och tuffade vidare. Nu i efterhand funderar jag på om gröten försökte säga mig något...

En av de första jag pratar med idag inledde konversationen med att fälla en klumpig kommentar som jag iofs avväpnade på ett förhoppningsvis fungerande sätt (det lär jag märka...). I det här ligger också i att jag fortfarande inte riktigt förstår vad hon ville ha sagt av kommentaren. Återkommer det igen så kommer jag självklart ta det med personen i fråga, men för nu så släpper jag det. Men jag grubblade lite på det måste jag erkänna. Grubbleriet var väl iofs mest om jag skulle ta upp det på en gång eller släppa det. Jag valde det senare och fortsatte min dag efter att ha pyst lite på Facebook. 

Sen blev jag tillplattad vid två olika tillfällen av två olika personer. Säkert inte medvetet, men jag hade verkligen känslan av tillplattning väldigt tydligt och jag vet att jag fällde kommentaren...den här dagen efter den andra...

När jag kommer hem nu på kvällen ser jag grötkastrullen som är lämnad på tork i diskstället och kommer ihåg den konstiga gröten som inledde den konstiga dagen. Självförtroendet har inte varit på topp och jag sög åt mig som en svamp. Jag försöker verkligen tänka på vad jag säger, sen hoppar det säkert grodor ur min mun också men i så fall är det verkligen helt omedvetet. De personer som fick mig att vackla idag gjorde det säkert också helt omedvetet men alla tre tillfällena handlar egentligen om hur man framför saker och det är nog det viktigaste att ta lärdom av. Även om du sågar någon i höjd med fotknölarna så tänk på hur du framför det. Konstruktivt och genomtänkt är alltid bäst! Och då behöver personen du mötte inte känna sig så tillknöcklad eller ens sågad vid fotknölarna. Den kanske bara känner att den fick med sig mycket konstruktivt att jobba vidare med vad det än må handla om. 

Men den här dagen har inte bara varit konstig. Jag tar steg framåt på olika fronter vilket så klart känns bra. Hade en klass på Frescatihallen som fick upp mitt humör igen. Så skönt och härliga deltagare som levererade. Jag hoppas att jag inte skrämde bort dem eftersom jag nu även har klasser på onsdagar terminen ut :) Men det var många glada miner efter passet och positiva kommentarer vilket gjorde mig glad! 

Imorgon är det vilodag innan sex nya träningsdagar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar