tisdag 20 november 2012

Rivstart på veckan!

Efter fyra dagar i kostrådgivarbubblan var det igår dags att bege sig ut i verkligheten igen vilket faktiskt kändes lite konstigt. På jobbet var allt som vanligt förutom att jag gick tidigare eftersom jag skulle vicka på en coreklass igen. Andra gången på den klassen och jag kände mig betydligt mer bekväm igår vilket var fantastiskt skönt! Sen var det bara att byta skor och hoppa upp på cykeln eftersom jag inte bara vickade på 45min core utan även spinningen som låg en halvtimme senare. Vad gör man inte om en kollega ber snällt :) På vägen hem åkte jag förbi Ica Maxi för att proviantera. I förhållande till antalet varor som kom med hem spenderade jag ovanligt lång tid på Ica. Jag vände och vred på ett antal produkter...fotade innehåll- och näringsdeklarationer, jämförde och hade mig. Sprang även på en klockren text på en jordnötssmörsburk som jag var tvungen att fota och dela med mig av till Jill. Pluggade med andra ord i verkligheten igår. Jag har iofs länge varit sån som kikat på innehåll och näring i saker, men nu fick det ett helt annat ljus.

När jag kom hem mixade jag ihop det sista på nytt klassupplägg med korta intervaller. Mina deltagare har kört en hel del längre intervaller och en del backe nu på slutet så nu var det dags att utmana dem :) Och visst blev de utmanade, på ett bra sätt! Dock saknades några stammisar (och andra hittat tillbaka efter träningsuppehåll) så de får en skön överraskning nästa vecka! Happy Tuesday blev just happy även idag med andra ord. Och idag har jag suttit ner med pärmen och mina anteckningar och pluggat. Lite varje dag är mottot!

Dags att skutta i säng, imorgon är det en ny dag och ett nytt pass och nya härliga utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar