söndag 18 november 2012

Kostrådgivarbubbla

De senaste fyra dagarna har jag befunnit mig i en bubbla! Rent fysiskt låg bubblan på Åsögatan, 2 tr ned i SAFEs härliga lokaler. Tillsammans med ett skönt gäng på 14 andra så har jag matats full med kunskap om fett, protein, kolhydrater, mineraler, vitaminer, antioxidanter, tillsatser, kosttillskott, matspjälkning och massa annat spännande. Tanken är ju att vi ska bli kostrådgivare på andra sidan proven som är om några veckor. Jag har antecknat som en tok hela helgen och verkligen försökt suga åt mig av allt. Det är så fantastiskt intressant, spännande och kul! Mycket har fallit på plats, men det är också mycket som har kastats omkull och mycket som är svårt. Lite korvstoppning blir det, så nu ska tid ägnas åt att gå igenom, filtrera och landa i allt som har antecknats under helgen och det mina vänner är ungefär ett halvt A4-block! Vi fick också chans att öva på vår blivande roll en första gång och jag fick en tuff nöt i form av Magdalena. Nästa 4-dagars omgång är om två och en halv vecka och då blir det mer av det praktiska och jag hoppas att det kommer att kännas bra i det läget. De tre första dagarna hade vi Jill Holmström som matade oss fulla med information. Jill gör det verkligen så bra när hon står där framme och har ett pedagogiskt sätt och en energi som gör att man bara vill lyssna mer och mer. Det är ett väldigt gott betyg när man har suttit i skolbänken från 9 till 18 och kan tänka sig att sitta lite till :) Idag har vi haft Anki Sundin som också hon var grym på det hon håller på med. Jag har bara hört gott om SAFE tidigare och nu kan jag verkligen instämma i hyllningskören. 

Nu laddar jag för en fullmatad vecka med sex spinningklasser, en coreklass, en utbildningsdag med jobbet, en kväll med fokus på digital hälsa hos Kairos Future samt egen träning och plugg. Känner att jag inte kommer vara så fantastiskt social den här veckan, men det är en spännande vecka! Det har varit och kommer fortsätta vara några intensiva veckor som jag gillar skarpt! Jag fortsätter rocka på inför 2013 som kommer att vara mitt år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar