torsdag 7 juli 2011

Vilodag och gårdagens löpning...

Idag är det vilodag och jag tog det verkligen bokstavligen och somnade i soffan när jag kom hem från jobbet. Mycket skönt att krypa upp i hörnet på soffan trots det fina vädret och antagligen välbehövligt! Sen har jag lyckats fixa saker som matlåda, rensa skafferiet, ladda tvättmaskinen, planera IKEA-inköp, ordna vikarie till ett pass, bekräfta servicen på bilen och lite sånt. Det stora projektet, klädkammaren, återstår dock.

Idag bestämde jag och en kollega oss för att vi behövde ta tillvara på den härliga dagen på lunchen och lunchade på en härlig brygga där vi satt kvar några extra minuter bara för att njuta lite (och äta glass!)...vardagslyx när den är som bäst!

Dagens härliga lunchutsikt

Igår gick jag hela eftermiddagen och längtade ut i spåret... I söndags blev det en kortare tur på två kilometer (som enligt Lance Armstrong tydligen gick ganska fort för att vara mig :) ) så jag ville ut och springa lite längre. Helt underbart väder även då och perfekt för att ge sig ut. 4, 11 km visade Nike+ GPS:n när jag var klar. Kilometer två var helt klart den bästa. Då kändes fötterna lätta och jag fick in ett skönt flyt i löpningen. När jag började närma mig tre kilometer blev det tungt, mycket för att det är det en väldigt lång seg backe och benen hade lämnat allt flyt bakom sig. Känslan höll i sig hela vägen genom sista backen och sen lättade det de sista hundra meterna...kanske för att jag såg målet och spurtade glatt. Efteråt satt jag kvar på sportfältet, pratade länge med en vän på den andra kusten och bara njöt av sommarkvällen. Hoppas dock att jag får bättre flyt i helgens pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar