måndag 11 juli 2011

Måndagsspinning och lite annat...

Det är fantastiskt härligt att få börja veckan med ett spinningpass. Och det kommer jag att få äran att göra hela hösten, bortsett från de dagar som vi har kvällssammanträden på jobbet. Det känns som att det är vissa dagar som deltagarna är lite extra taggade och måndagar är en sån dag. Det var ett litet men härligt gäng på cyklarna idag. Dessutom hade jag besök av en kompis på plats vilket var extra kul. Hon gillar inte spinning men har hört mig prata om det och har bestämt sig för att ge det en chans. Det var så kul att se att jag fick i alla fall något leende tillbaka under passet! Trodde nog att blickarna skulle vara mer hotfulla när andra omgången intervaller drog igång men icke :) Längtar redan till nästa måndag, men då är det KTH-hallen som gäller.

Sen upptäckte jag av en slump att de lånar ut TRX i receptionen i Frescatihallen. Det betyder att jag måste dit och köra ett pass...snart!! Synd bara att de inte har öppet på morgonen nu på sommaren annars hade det varit klockrent.

Annars blev förra veckans träning precis som planerat här till höger. Jag har inte fått till styrketräningen på länge, men nu så. I fredags var det jag och discopumparna i gymmet :) Så skönt att nästan vara ensam i gymmet. Körde ett gammalt pass som jag fick av PT-Micke i höstas och det var en riktigt skön genomkörare. Så nu blir det till att prioritera lite mer styrka, jag gillar det ju.


Träningsveckan som ligger framför mig är fortfarande oskriven, men det blir ingen härlig box som den förra veckan, men löpning och styrka sen vila under helgen då jag drar på konsert istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar