onsdag 20 juli 2011

Kvällslöpning

Det är mååånga dagar sen jag sprang nu och jag har längtat. Mest längtar jag efter ett lite längre pass men det blir nog först på måndag. Igår var jag grymt sugen men 60 minuter promenad i kvällssolen var rätt okej det med.

Anyway, efter en mycket trevlig picknick ikväll fick jag ett ryck och kände för att springa. Ringde och raggade upp min hare som jag hade under AIDS-loppet då jag inte ville springa själv klockan 22. Han ställde upp och Nike+ GPS mätte upp 2,87 km när vi var klara och det kändes grymt skönt att få ut och känna på kroppen. Vissa stunder gick det ganska fort (och andra betydligt långsammare) men jag fick en riktigt dålig snitttid, dock var 5,37 det snabbaste som blev uppmätt. Härligt! Det är bara att konstatera att jag springer snabbare när jag har snabbare sällskap med mig trots att de ligger bakom och låter mig bestämma tempot. Mer sånt vill jag ha, helt klart! Sen kvällslöpning var riktigt trevligt även om eljjusspåret bara funkade de sista metrarna. Ska definitivt göras om nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar