tisdag 5 juli 2011

Härlig tisdagsbox!

Det är flera veckor sen vi fick till det nu, jag och min fina boxkompis Karolina, men nu så...90 minuter box stod på dagens schema. Det är så kul att vi börjar känna igen några i gänget för det är verkligen stammisar på det där passet och jag tror nog att en och annan känner igen oss också :)

Idag fick vi göra några nya övningar och bygga på en slagserie. Det var en ganska skön rytm i serien, när man väl hittade den vill säga...Jag ville gärna lägga till en extra duckrörelse och fick både mig och Karolina att skratta flera gånger. Det måste ha sett ganska kul ut! Sen följde två helt fantastiska övningar. Först gamla hederliga rallarsvingar och det var min grej...fick in en riktigt bra rytm i slagen och kände att jag hade grym kraft (även i vänstern!). Det var dessutom en bra låt och jag hade lätt kunnat köra på lite till trots trötta armar. Den sista övningen innan sista rundvarvet var dubbelslag i takt. Skön övning till ytterligare en bra låt och fick oss båda att skaka lite på höfterna. Karolina tog dessutom några danssteg medan hon höll i mitsarna. Helt fantastiskt roligt och så grymt jobbigt för armarna. Kan ju konstatera att partykänslan från igår sitter i idag också!

Här är vi efter passet, grymt nöjda med oss själva och med passet!

Moi

Finaste sparringpartnern

Hemma i soffan kan jag konstatera att armarna skakar och glaset med smoothien som den här gången har proteinpulver i sig är jobbig att dricka. Vi får se hur känslan är imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar