lördag 1 december 2012

Kvällsträning på mattan!

Tills för en timme sen summerade jag veckan i noll egna träningspass och sju klasser. Nu står det 1-7 efter att ha rullat ut mattan...


Härliga Sara har startat en "Jävligt jobbig julkalender" i hennes FB-grupp Vägen till toppform. Antingen kan den som är med följa Saras upplägg eller göra ett eget upplägg. Jag bestämde mig tidigare idag för att välja det senare och den här mattan kommer ni få se fler gånger under december. Hur jag gör när jag är hos släkten över jul vet jag inte för dit flyger inte mattan, men det hinner jag tänka ut tills dess :) Min tanke är också att inte sluta på julafton utan fortsätta till nyårsafton. Varje dag får jag en utmaning (antingen något som jag har gjort tidigare under månaden eller något helt nytt!) och den ska utföras utöver de klasser jag har. Klasserna minskar dock i antal ju längre in i december vi kommer men då utökas även utmaningen i "kalendern".

Jag har också en personlig nedräkning till lucia, så för varje träningspass som genomförs kommer jag närmare lucia, hurra på den!

Dagens pass fokuserades på bålstabilitet och balans. Fiffiluriga grejer som behöver betydligt mer underhåll och uppmärksamhet än vad jag har gett den under hösten. Det blev övningar som långsamma bakvända crunches (vad nu de kan heta :) ), höftlyft med boll mellan knäna (bildbevis nedan), plankan tabatastyle (grymt jobbigt, fuskade på slutet...inte fuska nästa gång), annan jobbig magövning med tabatatimer, diverse balansövningar och sen stretch på slutet. Skönt pass! Avrundar dagen med kostrådgivarpärmen och en kopp grönt te i soffan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar