tisdag 4 december 2012

24 dagar av tankar...1,2,3...

Jag tuffar på med julkalendersträningen, men igår blev det bara min spinningklass eftersom huvudvärk (hej, glömde visst att dricka tillräckligt under dagen...är redan bundis med vattenflaskan idag!) gjorde att jag backade på kvällen och helt sonika bara slappade i soffan och kröp ner tidigt (sen somnade jag inte i tid...det här med tidszoner...). Imorse hittade jag en annan julkalender hos Sofy som jag tänkte hoppa på...inte för att den är så julig utan just för att den inte är det. En anledning till att ta en stund att tänka igenom en sak varje dag. De tre första dagarna blir komprimerade här och dagens punkt kommer ikväll.


  1. Berätta om dig själv. – Oh, var börjar jag och vad kan någon annan vilja veta. Det finns ju rena fakta som att jag är 33 år, bor norr om stan, är spinninginstruktör (och just det, numera även coreinstruktör med två coreklasser på vårschemat som det ser ut nu!) på fritiden vilket förgyller min vardag oerhört. Ses som en engagerad person och känner mig så också i mitt jobb, i mina klasser, i mina vänner, i min släkt, i event som jag har börjat ordna, i viljan att vara hjälpa andra... Är glad allt som oftast och envis på ett sätt som gör mig stark. Träning får mig att må bra på så många plan och kan inte leva utan den, på riktigt så. 
  2. Berätta om staden som du bor i. - Staden som är fantastiskt vacker i vinterskrud, men som lyser upp på våren och solen glittrar på stadens vatten. Som under sommaren bjuder in till gröna parker och sommarhäng med glass i handen. Staden som jag alltid längtat tillbaka till när jag inte har bott här, Stockholm i mitt hjärta är helt klart. Stadens baksida är att det är för långt till de norrländska skogarna och människorna där. Älskar staden, närheten, miljön, husen men behöver då och då ut i blåbärsskogen för att skutta bland grankottar och stubbar. Att få springa på en grusväg en sommardag gör att jag kan komma hem till Staden och uppleva dess skönhet och bli förälskad igen! 
  3. Berätta om din bästa vän. Här säger jag lite som Sofy inledningsvis, jag har inte en bästa längre. Jag har flera som är mina bästa, fantastiska människor allihop på olika sätt! Vissa träffar jag lite oftare andra lite mer sällan men oavsett är det är lika härligt att få vara en del av deras liv och spendera en eftermiddag eller kväll med fantastiska människor (eller en frukost för den delen, älskar frukostar och umgås över en frukost är en grym start på dagen). Mina bästa finns där med kloka tankar, ifrågasättande, pepp och stöd, skratt och utmaningar. Allt det där som gör dem till fina människor! 

1 kommentar:

  1. Kul med Stefan! Han råkar vara bror till min man, så vi får glädjen att lyssna på honom ofta! :)
    Hoppas allt är fint med dig.

    SvaraRadera