måndag 10 december 2012

Kurs och julklappar

Vilka härliga dagar jag har bakom mig! Jag har återigen spenderat fyra dagar på SAFE för sista helgen på kostrådgivarutbildningen. Jag har sagt det förr och jag kan säga det fler gånger, fantastisk utbildning, riktigt grymma lärare, på så många sätt! Och vilket härligt gäng som gick kursen, kommer verkligen sakna att få hänga med dem. Det är synd att kursen är slut av de anledningarna. Bilden nedan tog Stefan på mig och fina Magdalena igår och den hittade jag i hennes inlägg om helgen (fler bilder finns också där :) ).

Bild lånad från Magdalena Bibik. 
Nu tillhör jag ju den kategorin som ju inte längre får några julklappar, inga köpta i alla fall (kan få fantastiskt fina stickade alster av min moster som jag bär med stolthet), men det betyder ju inte att tomten går utan önskelista från mig :) Jag kan ibland tycka att det är lite roligt att göra önskelistor för den kan jag ju alltid ta fram till mig själv när jag vill ge mig själv en present. Årets julklapp är ju en kostrådgivarutbildning så en klapp under granen eller i tomtens säck (som faktiskt kommer till oss!) blir det inte, men jag tänkte att det kunde inspirera någon annan som har idétorka när det kommer till inköp av klappar...

* Semesterresa....tänk att hitta biljetter i ett paket... (själv drömmer jag om den här stranden just nu)
* Träningskläder (går aldrig att ha för många!)
* Ett par nya cykelskor (i en cykelsal vill du definitivt ha ett par om du cyklar regelbundet! Mina behöver nya kompisar :) )
* Ett par Ice Bugs - det är vinter och jag har alltid velat springa ute på vintern och då men jag vill gärna ha lite halkskydd under sulorna och då känns de här som en fin investering efter att ha surfat runt en del och med min satsning på en löptävling redan i juni en stad långt långt borta behöver jag springa i vinter.
* Ett presentkort på en utbildning på SAFE
* En ansiktsbehandling och/eller massage (här skulle ett presentkort också passa bra eller boka in en halvdag på ett lokalt spa för någon gärna med givaren)
* En juicepress deluxe (hette de inte råsaftcentrifug för ett tag sen??!)
* Hörde på radion om diamantörhängen och det funkar alltid

Ett litet axplock som kanske kan hjälpa någon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar