måndag 31 december 2012

Liten årssummering 2012

Dags att summera 2012 i ett par meningar. 2012 blev ett mellanår för mig som en kollega uttryckte sig redan i somras och hon hade mer rätt än hon visste härliga, fina C. Träningsmässigt har min egna kropps utveckling fått stå tillbaka något av ett par olika skäl, men den lunginflammation och eftersläpande hosta som inte ville släppa mig var den största orsaken. Jag fick frikort på apoteket för första gången någonsin pga den. En upplevelse bara det. I åtta veckor fick jag avstå från träningen fullständigt. Precis då jag skulle satsa på löpningen, det var ju den här sommaren jag hade planer på att bli snabbare och springa Lidingö tjejlopp i september på en bättre tid än premiären 2011.  Det blev inget lopp. Tror också att det är första året som jag inte badat, kombinationen kall sommar och lunginflammation var inte helt optimal i de sammanhangen.

Det här hade jag velat få till mer av under året, men jag får se till att få till lite mer snöhäng i början på 2013 istället.



Årets absolut härligaste löppass skedde en mörk höstkväll då jag gjorde glädjeskutt under och efter passet. Vilken fantastisk lycka!



Mitt i det konstiga året har det hänt mycket roligt och spännande också. I september till exempel utmanade jag mig själv och mitt instruerande genom att utbilda mig till coreinstruktör och senare under hösten gjorde en halvdarrig premiär som instruktör på ett corepass. Septemberhelgens utbildning var oerhört lärorik och kul med en grym inspiratör och lärare i Cecilia Östman och ett bra deltagargäng.

I slutet på oktober ordnade jag mitt första träningsevent som trots sjukdom och höstlov för deltagarna blev fantastiskt lyckat och ett litet gäng deltagare tillsammans med oss instruktörer hade en härligt svettig förmiddag. Det kanske bästa med hela eventet var den respons jag fick på mitt initiativ och det var så många som hade velat komma men som hade förhinder just den helgen. Härligt med alla mail som kom in om intresse för nästa gång. Och en nästa gång blir det under våren. Återkommer SNART i frågan!

Senare delen blev intensiv, oerhört lärorik, galet intressant och grymt rolig när jag gick SAFE:s kostrådgivarutbildning i november och december. Har hyllat den fantastiska Jill Holmström tidigare som vi hade som den främsta läraren under utbildningen men hon är värd att hyllas igen i en årssummering! Även Anki och Suss gav så mycket kunskaper och inspiration. Och alla härliga kurskamrater, tänk vad sånt gör mycket på en kurs. Dagen innan jag åkte iväg för att spendera julen hos släkten kom det sista provsvaret som innebär att jag nu kan titulera mig licensierad kostrådgivare. En titel jag bär med stolthet och med ödmjukhet för den förpliktigar också. Och det känns fantastiskt bra och helt i den riktning jag vill gå. Bra avslut på året! Och det ger ringar på vattnet under 2013. Håll utkik, snart kommer mer information. Har du funderingar kring kosten och vill ha kontakt med en kostrådgivare är du välkommen att höra av dig.

Vad hände under våren 2012 då? Inte mycket utmärkande uppenbarligen :) Det är höstens utmaningar som ger mest för framtiden och det är dit jag siktar. Mer om det i nästa inlägg och snart lanseras den nya bloggen :)

Året har också präglats av fantastiska människor, nya bekantskaper och vänner och gamla som har förgyllt tillvaron på många många sätt. Ett år av kärlek <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar