söndag 30 september 2012

Söndagkväll i köket

Förbereder kommande vecka genom att spendera några timmar i köket. Mellanmålen är superviktiga i min vardag och egentligen i alla andras vardag också. Och jag är inte alltid duktig, den senaste veckan har varit lite sådär. Men nu har jag bakat något jag tänkt länge...proteinmuffins från Blueberrys härliga inspirationsbok. Jag har inte provsmakat dem så recension kommer först i veckan, men jag har en bra känsla för dem :) Och tillsammans med en smoothie blir de perfekta efter mina morgonklasser på fredagarna. Granolan i glasburken på bilden nedan är till frukostförrådet, de dagar det är yoghurt och inte gröt. I ugnsformen är dagens efterrätt, äppelpaj på härliga svenska äpplen. Höstlyx! Det som inte syns på bilden är lammfärsbiffar med fint lammkött från Jannelunds gård. Riktigt mumsigt! Och fin matlåda som förgyller måndagen :) Det är alltid skönt att gå in i en ny vecka med konkreta planer för vad som ska ätas. Den här veckan inleds också med att jag vickar på en cykelklass på KTH-hallen 17.30. Kom gärna och cykla med mig, eller spara det till tisdag och kom och rocka med mig då! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar