måndag 17 september 2012

Ska jag, ska jag inte....

Jag brukar kasta mig in i saker, inte så att de inte är genomtänkta utan snarare att det ibland går undan. Speciellt när jag trillar över saker som det jag nu står inför. Eventuellt kommer jag att ta mitt instruerande vidare redan i helgen, ny gren och allt. Inget stort kliv egentligen, dock lite pirrigt faktiskt. Anledningen till pirret är bland annat att jag har tränat så lite de senaste månaderna på grund av lunginflammationen som höll mig helt på mattan (eller snarare i soffan) i åtta veckor. Men samtidigt fantastiskt spännande så klart! Jag laddar för fullt inför 2013 och det här skulle definitivt vara ett steg dit. Frågan jag ställer mig nu är om jag ska ta steget i helgen eller senare i höst. Av flera anledningar är det bra att inte alltid ha så lång betänketid utan helt enkelt Just do it! Det känns som att jag lutar lite mer åt ett håll...

Goda råd seglade förbi mig idag med den simpla innebörden att jag kan om jag bestämmer mig för att jag kan och jag inser att det brukar bli bäst när jag bara kör efter Just do it! I alla fall när tankegångarna kommit så här långt för tanken i sig är långt ifrån ny, men omsättningen i praktiken när tanken kom så långt fram som till handling är snabb!

Jag har uttalade mål och mindre uttalade mål och rent av helhemliga mål som jag bara sagt högt en gång, jag har planer och tankar och jag börjar verkligen få till hur det ska se ut i slutändan. Som så mycket annat handlar det om tid och i vissa delar pengar, men vet man vart man ska blir det så mycket roligare och lättare.

Närmast ska jag bestämma mig om helgen vilket jag ska sova på och sen vaknar jag upp till Happy Tuesday med ett beslut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar