söndag 4 mars 2012

Vasaloppsspinning 2012


Idag var stunden inne för årets vasalopp (någon gång ska jag övervinna min rädsla för nedförsbackarna och i alla fall åka Tjejvasan...). Vasaloppsdagar brukar betyda vasaloppsspinning så klart! På KTH-hallen gjorde vi en favorit i repris på förra året fast med lite andra instruktörer (jag var ju kvar...). Det betyder att vi kan sitta hemma i soffan med bra frukost, se vinnaren gå i mål och samtidigt ladda för vår insats :) Själv satte jag det sista på musiken under förmiddagen idag, så jag varvade sporten med en och annan låt.

Kl. 15 drog vi igång en tretimmars vasaloppsspinning med mig som instruktör den sista timmen (vi bytte instruktör varje heltimme). Jag har aldrig varit så svettig när jag satte mig på instruktörscykeln, den brukar ju bara avslutas i det tillståndet :) Men den som undrar om instruktörer håller igen...nej, det går inte, inte för den här instruktören i alla fall. Här har ni bildbeviset, det är bara ena hörnet på linnet som är torrt. Och då togs bilden ändå en timme efter klassen :)


Riktigt härlig eftermiddag med helt fantastiska deltagare och härliga kollegor i sadeln. Fullsatt sal och sån energi som tog dem in på upploppet och ända in i mål. Jag kunde ju verkligen se det med tanke på att jag hade slutsträckan. Galet bra jobbat!Det är vid tillfällen som dessa som det är så kul att göra det jag gör. Och varje tisdag, tisdagar är ju veckans bästa dag!

Väl hemma och duschad slog hungern till och känslan av att kunna äta enorma mängder mat infann sig. Inte för att jag gjorde det, men känslan...Nästa gång jag kör ett distanspass ska jag se till att ha middagssällskap efteråt, det gör det hela lite roligare :)

Nu laddar jag för en ny träningsvecka som börjar på KTH-hallen, vick imorgon och sen är det ju tisdag... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar