lördag 17 mars 2012

Fin start på helgen!


Att tisdagar är en av veckans bästa dagar skriver jag under på, men lördagar (och söndagar för den delen) ligger också uppe i tätstriden. Igår hade jag en fin start på helgen med eftermiddagsträning i ett näst intill tomt gym (speciellt om man jämför med hur det är en vanlig vardagkväll). Jag lyckades med något jag tänkt göra flera gånger, gå tidigare från jobbet och det kändes så lyxigt att kunna ta den plats man vill vid övningarna. Körde igenom det sköna programmet jag har fått av Magnus...gillar verkligen övningarna. Alla är inte favoriter, men de som inte är det kräver lite mer av mig och det är bra det med. Den här gången kom jag också ihåg att göra armhävningarna som jag hade tänkt lägga till i söndags. Behöver bli starkare där, men jag minns samtidigt att det inte är många år sen jag inte kunde göra en enda på fötterna. Så lite nöjd ska jag ju samtidigt vara :) Efter träningen mötte jag upp en härlig vän där träning och "karriär" var det stora samtalsämnet för dagen som så många gånger annars. Det finns alltid något nytt som vi måste ventilera i ämnet :) Två timmar flög iväg. På vägen hem blev jag inbjuden på spontan filmkväll och helt plötsligt var jag inte på väg hem längre.

Idag låg jag kvar och läste i sängen innan jag gick upp och fixade frukost. Eftersom jag har klass först kl. 13 vill jag inte äta för tidig frukost så att jag fastnade i boken gjorde inte så mycket :) Jag är en riktig frukostmänniska och vissa dagar känns det som att jag skulle kunna äta hur mycket som helst till frukost så helgmorgnar med god frukost är alltid lite extra härliga. Frukosten idag bestod av färskpressad röd grapefrukt, yoghurt med färska jordgubbar och Axas funcmüsli och knäckebröd med avokado. Så gott! Det senare är ett tag sen jag åt och har varit sugen på det och idag hade jag dessutom en perfekt avokado :) Nu är jag laddad för att hålla klass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar