söndag 11 mars 2012

Schlagerspinning och brödbak (eller vad det nu blir)

Efter min tisdag gick veckan galet snabbt. Träffade Magnus på onsdag morgon. Han hade glatt förberett ett högintensivt pass men när han hörde mitt träningsschema la han om tankarna och mycket stabilitets träning blev det. Och träningsförbud på torsdagen. Det blev faktiskt ingen träning på fredagen heller men det var för att jag inte fick till det tidsmässigt.

Igår var det dags för schlagerspinning med mig och Jari på Frescatihallen. Helt underbart! Bara fyra tomma cyklar och ett riktigt härligt gäng som sjöng med i låtarna. Tänk att man kan de där låtarna trots att man aldrig lyssnar på dem! Hur som helst var det en riktigt kul timme och deltagarna gick ut ur salen med ett leende på läpparna :) Jag har mer eller mindre utlovat favorit i repris nästa lördag så är du sugen på lite schlagerspinning är det kl 13 som gäller! När jag kom hem kapitulerade jag i soffan och somnade lite oplanerat innan middagen.

Idag åkte jag iväg till Sats Sollentuna efter frukosten och körde igenom det styrkepass som Magnus gett mig. Sköna övningar, men jag ville köra mer när jag var där så det blev även planka på boll och sidoplankan. Hade tänkt göra armhävningar också men det kom jag på när jag nästan var klar med stretchen...nästa gång!

När jag kom hem fick jag för mig att jag skulle baka bröd, gott äppel- och hasselnötsbröd. Jag gör det alldeles för sällan numera, förut bakade jag allt bröd själv. Min moster har efterfrågat receptet och jag passade på att skicka ett kort (vanligt vykort) till henne och när jag skriver ner receptet inser jag att jag har glömt en mjölsort...kände att det var något jag missade. Eftersom degen ska vara kladdig gav inte det en tydlig indikation på att det var något som saknades. Brödet är fortfarande i ugnen så det återstår att se om mitt brödryck ger resultat eller om jag får ta nya tag en annan dag.

Någonstans idag ska jag även planera nästa vecka, det är ju ändå söndag :)

2 kommentarer:

  1. Härligt med schlagerspinning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var betydligt roligare än jag hade tänkt mig Ida! Önskad favorit i repris nu på lördag, dock ingen teamklass utan bara jag :)

      Radera