tisdag 6 mars 2012

Måndagsskoj och underbara tisdagar

Vad gör man om man har sin första helt lediga måndagkväll sen 9 januari? Jo, man vickar på 60 minuter spinning puls på KTH-hallen och när deltagarna inte längre är kvar i sadeln skyndar man sig genom stan för att gå på Sh'bam på Sats Stadshagen för underbart härliga fröken Bottne. Min tredje dansklass ever och den tredje för Annica. Och jag skulle kunna lägga till den första för Katrin eftersom hon var med och teamade med Annica hela klassen då det var ny release. Även om jag är väldigt mycket spinning och väldigt lite dansig så är det kul att i alla fall försöka skaka lite på kroppsdelarna. Jag hade så otroligt kul trots min stelhet och som Annica så snällt påpekade, det blir ju bättre :) Och Annica som instruktör förmedlar verkligen dansglädje och hon får en att glömma att man ser ut som ett kylskåp som försöker vicka på rumpan i vissa lägen. Jag ska försöka gå utanför min box lite oftare och kanske vem vet jag kanske vågar gå på någon annans danspass snart...kanske ska smyga mig iväg på ett av Katrins pass :) Och nästa lediga måndag vet jag ju precis vad jag gör....

När man spenderar hela kvällen med träning på måndag blir den ganska snabbt tisdag och jag gillar ju verkligen mina tisdagar. Idag var verkligen inget undantag...jag kan inte annat än att le när jag träffar mina deltagare, oavsett om jag ser dem mer eller mindre varje tisdag eller om det första gången jag träffar dem. De ger så mycket energi och glädje när de jobbar upp sin puls på ett strålande sätt. Och tar den ner lika fint för att sen ta sig an nya utmaningar. Så ännu en underbar tisdag läggs till handlingarna och jag laddar för att träffa Magnus imorgon bitti...vilan får vänta till på torsdag den här veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar