söndag 5 februari 2012

Nike Blast dag 2

Nike Blast dag 2 var betydligt bättre än dag 1 i min värld även om dag 1 också hade sina höjdpunkter. Jag började dagen med att försöka upp min kära vän via sms men hon hade det helt enkelt för skönt där hon var så jag tog mig till Paolo Robertos föreläsning själv. Bra start på morgonen! Jag saknade dock lite mer kring hans träningstänk även om pungbrallan var riktigt härlig att skratta åt.

Nr 2 på dagens agenda var en cykelklass för PT-Magnus som jag har sett fram emot. Dels har jag ju hört lite om musiken och dels skulle det bli kul att se Magnus i den rollen. Och oj, han briljerade med ett härliga sätt att instruera...och musiken!! Loving it! Jag vill cykla den klassen igen (och säkert igen), speciellt när jag är piggare i benen och kan pressa mig lite mer (och tidigare i klassen).

Efter en Nike Free (väldigt lite kompis med det där golvet...) och en föreläsning om Träning för optimal hälsa var det dags att sätta sig på cykeln igen med Jessica Clarén och Kjell Olav Engen. Härlig avslutning på helgen med mycket cykelglädje. Precis som det ska vara och snyggt levererat. Kanske skulle ha tagit en idolbild :) Det får bli nästa år.

Det enda jag skulle velat göra som jag inte fick in i schemat var att cykla med Nils Torring...deltagarna var helt lyriska efteråt och jag stod (visserligen nöjd med föreläsningen) men med en liten tomhetskänsla. Next time det med.

Egentligen hade jag velat cykla den där måndagsklassen som jag gillar så mycket på Sats Stadshagen imorgon, men min kropp skriker efter vila så det får bli en annan gång tyvärr. Jag har tagit det ganska lugnt nu ikväll...hängt i soffan, druckit te (tyvärr inte ätit så mycket pga bristande aptit av en annan grej), kollat Homeland, tvättat och diskat. Är sådär redo för en ny vecka även om jag känner mig riktigt inspirerad träningsmässigt. En sovmorgon hade inte skadat :) Nu återstår att hänga tvätt, annars ska jag försöka sova...är trött i huvudet efter en del tänk i soffan och alla helgens intryck.

1 kommentar:

  1. Kul att ses som alltid! Hoppas kroppen piggar på sig efter lite sömn. Ha en riktigt bra vecka!

    SvaraRadera