torsdag 22 mars 2012

Härliga vår

Löpning handlar inte alltid om resultat utan även om att få vara ute i den friska härliga luften och andas och bara låta benen gå. Idag hade jag bestämt mig för att springa längre än i måndags och njuta av det härliga vädret. Jag kom iväg efter jobbet och jag visste att jag tyvärr inte laddat bra matmässigt under dagen, men gav mig iväg. Även om det går väldigt långsamt just nu så är jag så glad och tacksam för att få komma ut. Jag gick faktiskt i sista backe, men bestämde mig för att springa resten sen. Men efter några steg i backen bestämde jag mig ändå och började springa igen. Idag var med andra ord lite pannbenspass. Jag måste lära mig att springa snabbare och hitta uthålligheten i löpsteget. Jag måste helt enkelt springa mer i intervallform. Det brukar ju alltid vara så att man orkar mer än man tror så jag får anamma det i nästa pass. Och sen har jag här en utmaning till Magnus, att utmana mig mer i löpningen. Kul, svårt och lite läskigt! Tror nästan att vi får ha läxförhör på torsdagar...

4 km i slutänden och det var så härligt skönt att få komma ut en stund innan mörkret la sig helt!

1 kommentar:

  1. Härligt jobbat! Det är jätteskönt att komma ut på lugna rundor och bara va :)

    SvaraRadera