onsdag 4 januari 2012

Det där med svagheter...

Jag vill så gärna summera året (hej, jag sprang två lopp under 2011!!) och tänka mål 2012, men jag är inte riktigt där än. Så det kommer...Jag kan dock konstatera att alla är galet exalterade över 2012 och det är nog jag också. Men jag behöver formulera ett par mål för året.

Idag snoozade jag igång dagen för att sen åka och träffa Magnus. Jag tycker att det är lite galet men så bra att han lyckas få mig att svettas så att det droppar ner på golvet utan att jag egentligen rör mig så många meter i rummet. Men övningarna vi har gjort efter jul har varit utmanande på alla sätt och det vet han så väl. Magnus har en förmåga att hitta svagheter och få i alla fall mig att utmana mig på ett sätt som få har lyckats med tidigare. Men han gör det med sån kontroll på var jag befinner mig att jag inte kan bli annat än imponerad. Det är faktiskt en dröm att hitta personlig tränare som ser på ett djupare plan och som vågar poängtera det han observerar. Svagheterna är till för att utmanas. Ibland vet man inte vilka alla är och ibland behöver man hjälp med att våga utmana. Jag har litegrann tappat delar av mig och ett av målen 2012 (ja, jag nosar lite på dem redan nu) är att hitta delarna igen och få en bättre balans i mig...vet ju att den finns där! Idag tryckte han rejält på flera dagar och jag var både lite knäckt men stärkt när jag gick därifrån.

Återkommer med resten av årsplaneringen och sånt när jag är redo!

Träningsmässigt sitter faktiskt gårdagens cycle puls på Sats Stadion kvar som ett fantastiskt jobbigt men fantastiskt härligt träningspass den här veckan. Det är dock lite tråkigt att de bra klasserna går när jag själv har klasser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar