måndag 23 januari 2012

Tröttmössa

I de allra flesta fall är jag ganska pigg, speciellt när jag är uppe och sysselsätter mig. Sjunker jag ner i soffan däremot kan det vara kört, somnar inte alltid men jag ägnar inte alltid så mycket tid i den så när jag väl sätter mig i den kan jag har svårt att ta mig upp :) Idag trodde jag att jag skulle vakna med massa energi efter att ha tagit det lugnt i helgen, men icke. Inatt lyckades jag inte sova många timmar, oklart varför, men kände mig faktiskt aldrig stressad över den uteblivna sömnen. Inte ens när det var dags att gå upp...dock inte den bästa morgonen på länge...men den kunde varit sämre också så egentligen klagar jag inte så mycket (men lite) Jag har ändå varit ganska pigg idag, speciellt i förhållande till dagens matintag, och faktiskt ganska snabbtänkt! Men nu börjar det bli lite segt och jag ser fram emot att få krypa ner i sängen ikväll. Tidigare idag slogs jag av den härliga tanken att jag faktiskt inte behöver vara på jobbet så tidigt imorgon utan det räcker om jag är på plats till nio. Insåg dock ganska snart att min välplacerade sovmorgon kommer att ätas upp av rusningstrafiken då det blir aningens fler bilar vid den tiden. Tanken var fin ett tag i alla fall :)

Men innan det är dags för min fiktiva sovmorgon ska jag först ägna kvällen åt lite mer träningsvila och träffa bokklubbstjejerna. Oh joy! Resten av veckan spenderar jag sen mestadels på spinningcykeln och ska bland annat vicka på Frescatihallen på torsdag kl. 19.00. Kom och gör mig sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar