tisdag 24 januari 2012

Bergsprängare ger också ifrån sig ljud i form av musik

När jag kom till KTH-hallen idag skulle jag ha två klasser efter varandra för en grupp som inte är så träningsvana utan får testa på lite lika aktiviteter i hallen. Den här veckan hade turen kommit till spinning puls och det är alltid kul att klass för dem vilket sker någon gång per termin ungefär. Jag har en ny dator och var lite spänd på hur det skulle gå att bränna ut klassen på skiva och så, men det gick alldeles lysande imorse så jag var väldigt pepp.

Den som läser det här kan ju tänka sig vad som hände när jag stoppade in skivan i cd-spelaren....allt som kommer ur högtalaren är ett dovt basljud som inte gav någon direkt indikation på vilken låt det var. Deltagarna börjar trilla in och där står jag med basljudet...Springer upp till receptionen för att kolla om någon där kan hjälpa mig. Det visade sig inte vara fallet men jag fick sällskap ner iaf. En deltagare försökte också kika, men icke...Det slutar i alla fall med att någon kommer på att det finns en bergsprängare i ett rum som vi kan använda. Den hämtas och jag tänker att yes, nu har vi lite musik och lite försenade drar vi igång klass 1. Det jag då upptäcker är att det bara låter när jag andas i micken, inte när jag pratar...Det slutar med att jag halvskriker, skuttar lite av och på cykeln för att sänka när jag behöver förklara något kring pulsen och lite sånt. Det var tur att jag tog upplägget och hur det funkade med pulsband och sånt innan vi drog igång volymen på musiken och jag hoppade upp på cykeln.

Under stretchdelen i slutet på klassen när vi står och stretchar ser jag ytterligare en powerknapp (jag hade redan fifflat med tre stycken och kollat alla sladdar) och till klass nr 2 har vi musik. Nu gick det riktigt bra ändå under omständigheterna och deltagarna var ändå nöjda, men det kändes lite snopet. För att uttrycka det milt...Det gjorde att jag längtar ännu mer till fredagens klass då vi kan dra på ordentligt :) Och till lördag såklart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar