fredag 6 januari 2012

Lovely, sunny running

Helt ljuvligt fantastiskt väder idag, sol från en klarblå himmel och några få minusgrader...mitt favoritvinterväder. Den känslan som är i luften när temperaturen har tagit sig under nollan är så fantastisk, älskar verkligen krispigheten i luften. Redan igår var jag lite sugen på att ge mig ut idag och försökte ragga lite sällskap men gick bet. Då hade jag ingen aning om dagens väder utan kände bara att det var längesen jag var ut nu, allt för längesen...När jag tittade ut bestämde jag mig, ut skulle jag! Sagt och gjort, på med underställ, tights, mössa och fleecetröja :)




Nu har inte förutsättningarna varit de bästa så jag vet varför jag inte sprungit på ett tag, men vad jag har saknat löpningen. Det är sällan jag känner mig så avslappnad som under löprundan och jag insåg i någon skogsglänta när solen hittade mitt ansikte att det är det här som får mig att må bra och inte konstigt att jag blir spänd när det fattas mig. Lyckades skingra tankarna ordentligt i spåret vilket var välbehövligt. Sprang i knappt 45 minuter och bara njöt...sen gick det långsamt (parerade för en del isfläckar också vilket slukar tid) men jag ville inte ha ett högt tempo utan jag ville hitta känslan och njuta men ändå bli trött. Jag lyckades! Min Nike GPS hade lite problem med täckningen så hur långt jag egentligen sprang är lite oklart men på ett ungefär har jag koll på. Jag sprang lite mellan de olika spåren så jag kunde inte mäta på det sättet heller.

När jag kom hem drog jag fram mattan och stretchade....riktigt riktigt skönt! Vill ha mer av båda delarna och snart

-Bloggat från stretchmattan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar