lördag 4 februari 2012

Min helg so far...

Min fredag var galet bra på alla sätt...effektiv på jobbet (missade dock ett tårtkalas), fantastiskt härlig klass med finbesök och sen lika fantastiskt god mat och med så härligt sällskap. Deltagarna på klassen gav mig så mycket energi och glädje och den feedback som jag fick i salen och även via Jenny i receptionen gjorde att jag sträckte på mig så att PT-Magnus hade blivit stolt. Jag är så ödmjuk inför varje klass och är så glad över att deltagarna hittar till klasserna och gillar dem.

Idag var det dag 1 av The Nike Blast och jag har längtat sen förra året. Jag har dock inte varit lika pepp som jag hade väntat mig att jag skulle vara, men var övertygad om att det skulle komma på plats. Tyvärr så började dagen med dålig skyltning, lång lång kö och lite allmänt dålig logistik (en smal trappa upp till fem salar???) så jag och flera med mig missade första klassen. Väl en trappa upp stannade jag kvar. Spanade lite på några klasser, länge vid cykelsalen och sen var det dags för mig att börja träna. Äntligen!! In control med Kjell Olav Engen. Han får mig att bli nyförälskad i spinning varje gång han ställer sig på cykelscenen. Min opepphet försvann helt och jag bara satt där med ett löjligt leende på läpparna samtidigt som mjölksyran pumpade i musklerna. Härligt som attans! Sen försökte jag mig på att stå upp och ner med lekfulla Johanna Anderssons vägledning och jag avslutade dagen något tidigare än beräknat med Jessica Claréns spinningklass. Bra bas, bra känsla, perfekta intervaller men stumma ben på den här deltagaren.

Lite tråkigt att jag inte hade samma känsla under den första dagen av The Blast som jag gjorde förra året, men förhoppningarna är stora inför dag 2 imorgon.

Nu laddar jag i soffan och försöker få bort en lätt huvudvärk och en lätt frustration. Imorgon ska jag rocka igen!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar