söndag 13 februari 2011

Viktökning...

...och då pratar vi inte om min aktuella vikt utan hantelvikt. Efter ett lugnt avslut på veckan träningsmässigt, främst på grund av vädret, bestämde jag mig för att bege mig till gymmet igår och köra ett styrkepass. Mycket välbehövligt då en del frustration behövde ut.

Gårdagen började nämligen med att lägenhetsnyckeln var på rymmen i min utlånade bil vilket jag inte hade en aning om. Jag bestämde glatt träff med en underbar promenadkompis men kom inte längre än ett steg utanför dörren då jag inser att nyckeln inte ligger i handväskan. Jag är en typisk tjej när det kommer till handväskor så jag tömmer allt bråte i den i jakt på nyckeln utan resultat. Eftersom jag sex av sju dagar även har en träningsväska i släptåg bestämmer jag mig för att tömma även den utan resultat. Promenadsällskapet och jag satt och glänste i solen inne i lägenheten med te och scones så det blev en bra dag ändå, men träna ville jag ändå få till.

När bilen kom tillbaka kastade jag mig iväg och hann visserligen bara med två av tre varv men var sjukt effektiv mellan övningarna. Ökade antalet armhävningar (yes! :) ) och ökade vikten på biceps från fem kg (ibland sex kg) till sju kg. Riktigt skönt! Nästa vecka ska ytterligare en övning få viktpåfyllnad, kände det igår. Underbar känsla att få känna sig lite småstark!

Idag fick jag den där sköna, grymt efterlängtade, promenaden. Först en kort på morgonen innan crosstrainern på gymmet fick sig en omgång. Sen skulle det bli fika och bio i stan. På mitt initiativ blev det även en promenad och det slutade med att vi inte bara gick över Tranebergsbron utan hela vägen till Hötorget genom Rålis och längs Norr Mälarstrand. Fick snö i huvudet från ett tak, men annars var det en alldeles underbar eftermiddag! Har bildbevis på dagens promenerande men får uppdatera igen när sladden är hittad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar