tisdag 8 februari 2011

Nya övningar

För en och en halv vecka sen fick jag ett nytt upplägg och några nya övningar för mina styrkepass i gymmet. Jag är ju sån att jag gillar att styrketräna och hänger gladeligen bland, hantlar, bollar och mattor i den delen av gymmet. Maskinparken har aldrig använts särskilt flitigt, men det blir mindre och mindre av den varan. I söndags var det dags att köra igenom passet på egen hand. Började med intervaller på crosstrainern i 20 minuter, 2 min behagligt (Mickes uttryck) och 3 min tufft. Jag var iaf varm efter den starten :) Det är så mycket skönare att starta ett styrkepass svettig. Sen blev det knäböj, utfall, armhävningar, sidosteg med hantel, axlar, mage och lite annat smått och gott i tre varv. Träningsvärken kom som väntat vilket gjorde mig glad. Hade nog blivit besviken om den uteblivit. Ser fram emot nästa gång jag får ta i igen...antingen imorgon eller på torsdag innan jobbet. Jag har ju en armhävningsutmaning inbakad i det nya passet så nu får jag dokumentera mina framgångar flitigt :)

Det kanske är en superhjältedräkt som saknas för att få till riktigt många armhävningar...


Annars är mitt största dilemma nu att få in all träning jag skulle vilja under en vecka. Det finns ju alltid favoriter, men sen vill jag ju även prova nya pass och nya instruktörer...ständig intressekonflikt, men en ganska trevlig sådan ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar