söndag 27 februari 2011

Lugn träningsvecka

Förra helgen blev det fyra spinningpass totalt under utbildningen. Efter det jobbade jag på måndagkvällen och välbehövlig vila för kroppen kom per automatik. I tisdags hade jag mitt pass precis som vanligt. Jag gillar mina tisdagar. Det enda som saknas efter passet är färdig middag när jag kommer hem. En middag på stan skulle också funka :) Jag hade mycket inspiration främst musikmässigt efter söndagens Cykel och musik, men hann inte realisera dem till tisdagen så nu på tisdag kommer det istället!

På onsdagen hade jag en riktigt hektisk dag på jobbet och ställde sedan in mina inplanerade kvällsaktiviteter, övervägde lite kort om jag skulle träna istället, men valde snabbt att åka hem till soffan. Mycket klokt val! Torsdagen var det också jobb på kvällen och lugnt på träningsfronten vilket gjorde att jag var desto mer laddad på fredag morgon när jag 6.30 befann mig utanför min PT:s gym. Jag fick två nya program som jag fick köra två varv var på, ett för underkropp och ett för överkropp. Det är en hel del flås i det första och jag gillar båda. En ny grej för mig i gymsammanhang är att göra en övning ett visst antal sekunder. Jag gillart! Det tråkiga var bara att vi bara hann med två varv på varje program...var faktiskt lite sugen på ett till och har varit sugen sen dess, men det får bli imorgon! Jag har laddat min nya fina lilla gröna träningskompis med musik och tror att kombon spinning & styrka blir en kalasbra start på veckan.

Nästa vecka ska jag vicka på ett par pass och sen är det vasaloppsspinning på söndag eftermiddag, så det blir mycket spinning i veckan...men det är ju sportlovsvecka och då ska man väl sporta?! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar