måndag 31 januari 2011

Måndag morgon

Det är visserligen kväll nu efter en lång dag på jobbet, men tidigare idag var jag uppe med tuppen. Det finns något magiskt med tidiga morgnar, allra helst på sommaren men även så här års. Staden ligger helt lugn, men börjar sakta vakna till liv, sakta men säkert.

Jag ställde klockan tidigt och var inställd på ett spinningpass halv sju. Fem i sex var jag fortfarande osäker på om jag skulle åka till Sats eller om jag skulle vara tidig på jobbet, men bestämde mig snabbt för att dagen skulle kännas mycket bättre om jag valde det första alternativet. Förra måndagen (då på kvällen) hittade jag en ny instruktör som jag gillar och i och med att jag visste att jag skulle jobba kväll blev det morgon :) När jag satt på cykeln kände jag mig lite smått galen efter att ha avverkat sju träningstimmar under helgen varav fem på spinningcykeln, men det var en grymt skön start på veckan. Det var teknikproblem med micken så Johan fick gestikulera och använda sin röst för att få med oss och det gick alldeles utmärkt. Jag till och med gillar inslagen av den tyska musiken på hans pass trots att det vanligtvis inte är min kopp te. Jag lyckades få till en riktigt bra cykling vilket var lite oväntat men skönt. Under stretchen bara rann svetten längs armarna och skuldrorna var fulla av härliga svettpärlor. En dusch efter ett sånt pass är riktigt välkommen!

Annars har jag massor av träningsglädje i kroppen efter helgen (som jag får skriva om imorgon istället). Det var flera som bjöd på härligt mycket träningsglädje i helgen och en av dem som var ny för mig var Kjell Olav från Norge. Vilken glädje och energi...fantastiskt härligt pass! Trodde inte att jag skulle njuta av en Britneylåt på ett pass och nu överväger jag till och med att ta med den själv på nästa pass. Tänk vad mycket sammanhanget kan göra för musik! Eftersom jag inte får in videon i inlägget utan att den tar över hela sidan så får ni ta saken i egna händer och söka upp den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar