onsdag 5 januari 2011

Några träningsmål 2011

I stort så är målet (och utmaningen) under 2011 att bli starkare, smidigare, rörligare, bli kompis med kärnan och bättre på andas. Jag behöver även bli snabbare, very important goal! Jag är stark och seg i backar, men behöver även få upp farten på pedalerna.

Lite konkreta mål:
* Fortsätta vägen mot löpare och helt enkelt orka springa intervaller istället för att springa/gå (började lugnt i höstas med just detta)
* Tjejvättern- årets hittills största och mest konkreta mål. Anmälde mig strax före jul och längtar trots den smärta jag vet kommer infinna sig. Första delmålet är helt enkelt att ta mig till start och målet är självklart att gå i mål. Tiden...innan målet stänger är tanken :)
* Öka muskelmassa, dvs minska kroppens fettprocent något.
* Utvecklas som instruktör...här handlar det mycket om att inspirera och inspireras. Jag har fått bra respons av många deltagare på passen vilket glädjer mig enormt, men jag vill att de ska fortsätta att vara nöjda och känna att de utvecklas på cykeln. Bra, genomtänkta upplägg och musik som tar oss mot mål är tanken.

Inser att jag får ta ett halvår i taget eftersom mitt första stora mål är den 11 juni. Klurar vidare på andra halvans lite större mål.

2011 är ett träningsår i min kalender, i mitt sinne och i min kropp...nu ska det bara förverkligas flera gånger om! Det kommer innebära mycket glädje, men även dagar då det känns motigt, men de passen kan vara dem som man i slutändan är mest nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar