torsdag 6 januari 2011

Dagens & gårdagens träning

Vaknade upp med träningsvärk idag vilket är en skön känsla! Igår körde jag ett styrkepass som inleddes på crosstrainern i 20 minuter så jag var ordentligt svettig när jag körde igång med övningarna. PT-Micke har lagt upp passet i fyra sektioner som ska göras 2-3 varv. Det är bra upplägg där det mesta av kroppen får vara med. La på ett nytt kg på benen och det är det som känns :) Och jag kan säga att jag nu börjar komma överens med armhävningarna på tå, det lönar sig att vara envis! Efter att ha kört varje sektion två varv var jag helt slut i kroppen efter lite små ökningar på vikterna så det blev aldrig ett bonusvarv som var tanken. Får ta det i helgen! Nu behöver dock Micke komma hem från Brasilien för jag är sugen på ett nytt program.

Idag blev det spinning, Cycle pulse 45 min. Det var för en, för mig, ny instruktör då hon kör mycket lunchklasser och tyvärr gillade jag inte upplägget. Men vi är olika när vi instruerar och alla passar inte alla, men det är alltid kul att testa nya pass. Jag brukar allt som oftast behöva lite tid på mig för att komma upp i puls och idag var inget undantag med träningsvärk i kroppen. Idag skulle vi efter en taktmässigt lugn uppvärmning på 6 min i låten efter ta oss upp på 83 % av maxpuls...kan ju säga att jag inte riktigt var där då, men var hyfsat nära efter ett tag och sen var jag på G resten av passet och fick ändå ett skönt konditionspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar